Ejhle, člověk osamělý, nešťastný, přemýšlející, smějící se, žijící. Nejen tyto výjevy k vám budou promlouvat z fotografií v prostorech Reduty. Vernisáž výstavy Roberta Goláně s názvem Ecce Homo představila sérii černobílých snímků zachycující malé střípky ze života běžných lidí.
Rodák ze Vsetína Robert Goláň, který se zabývá dokumentární fotografií, portrétováním osobností nebo fotografickými kolážemi, koncipoval svůj záměr jako doprovodnou výstavu k navazující projekci slovinsko-českého filmu Matjaže Ivanišina Oroslan. „Film je o smrti, ale na druhé straně je i o naději,“ uvedl Milan Kostelník ze společnosti Balkanfilm. Snímek je věnovaný pracovníkům sociálních služeb, kteří v době pandemie pečovali o seniory. Tvůrci spolupracovali s organizací Diakonie Českobratrské církve evangelické.
„Fotky jsou volně inspirované filmem a myslím si, že nějakým způsobem korespondují s vyzněním celkového filmu, protože každý z nás má nějaký příběh, který si vytváří žitím,“ vysvětluje autor. Pokud vás Oroslan oslovil, nit existencialismu spojující situace ve filmu a na fotografiích jistě rozpoznáte. A možná v nich spatříte i podobnost se svým vlastním příběhem.
text: Kateřina Ježková, ČTK
foto: Anna-Marie Křížová, ČTK